
Nettverkstreff 28.august 2025
Tema: Fra strategi til handling – skap en sterk merkevare og få mer effekt ut av markedsføringen!
Tid: Torsdag 28.08.2025.
Sted: Ullensaker Kunstforening, Storgata 6, 2050 Jessheim (Inngang under Kaffebrenneriet, gul dør)
Klokkeslett: 18:00-20:00.
Bli med på en inspirerende samling hvor vi tar et dypdykk i strategisk salg, tydelig merkevarebygging og kraften i digitale kanaler. Gjennom konkrete øvelser og praktiske eksempler får du innsikt i hvordan du kan skape relevant innhold, bygge tillit hos målgruppen og nå dine forretningsmål med en gjennomarbeidet strategi.
Kristina Braarvig og Kristin Ellingsen fra Wild North Digital deler sin kunnskap og utfordrer deg til å tenke kreativt rundt din egen virksomhet.
Liv Anne Holst fra Holst Kommunikasjon AS har over 25 års erfaring med salgs- og markedsledelse. Denne kvelden kommer hun for å lære oss mer om bygging av egen merkevare.
Enten du jobber B2B eller B2C, i en stor eller liten bedrift, får du verktøyene du trenger for å skape en tydelig identitet som gir resultater.
Meld deg på og ta strategien fra ord til handling!
***
På våre arrangementer kan det bli tatt bilder og video i regi av Innovasjon Gardermoen til intern bruk på blant annet våre nettsider og sosiale medier. Dersom du ikke er komfortabel med det ber vi deg om å gi oss beskjed, så tar vi hensyn til dette.
Program
18:30 - 19:15
Merkevare, strategi og salgsmentalitet
Ved Liv Anne Holst | 15 min foredrag + 15 min oppgave og refleksjon
Liv Anne har over 25 års erfaring med salgs- og markedsledelse i norske og internasjonale selskaper, og jobber i dag som rådgiver for små og mellomstore virksomheter gjennom sitt selskap Holst Kommunikasjon AS. Hun bistår i dag en rekke selskaper med å styrke sin posisjon og synlighet i markedet.
I dette innlegget får du:
-
En innføring i hvorfor en tydelig merkevareplattform er viktig for å treffe de riktige kundene
-
Tips til hvordan du bygger tillit og nysgjerrighet blant dine potensielle kunder
-
En ærlig prat om hvorfor salg kan kjennes utfordrende, og hvordan dette egentlig handler om god planlegging og riktig kommunikasjon
-
En påminnelse om at kundereisen ofte tar tid – og at synlighet, tillit og gjenkjennelse må bygges gradvis
-
Betydningen av å sikte smalt og treffe målgruppene midt i pannebrasken – å selge alt til alle gir sjelden resultater
Oppgave:
Refleksjonsøvelse: Hvordan kan din merkevareplattform se ut? Hva står din virksomhet for, og hvordan ønsker du å oppfattes?
19:15 - 19:30: Pause
19:30 - 20:00: Digital aktivering av merkevarestrategien – hvordan bygge merkevare og få nye kunder på digitale flater.
Ved Kristina Braarvig og Kristin Ellingsen | 20 min foredrag + 15 min kreativ oppgave
Kristina og Kristin har til sammen 24 års erfaring fra Google og Meta, og har lang erfaring med å rådgi kunder rundt hvordan bygge merkevare og øke salget ved hjelp av digitale kanaler. Nå har de startet selskapet Wild North og hjelper små og mellomstore bedrifter å nå ut til de rette kundene, styre merkevaren og maksimere fortjeneste.
I dette innlegget får du:
-
En innføring i hvordan styrke tilliten hos eksisterende kunder gjennom engasjerende organisk innhold.
-
Metoder for å skaffe nye kunder ved hjelp av målrettet betalt annonsering.
-
AI for å effektivisere budsjett og automatisere markedsføringen
-
Vi ser på potensialet i å bruke «sterke stemmer» for å bygge en sterk merkevare
-
Et praktisk rammeverk for innholdsproduksjon optimalisert for digitale plattformer.
Oppgave:
Kreativ utfordring: Hvordan kan dere bruke prinsippene fra det kreative rammeverket for å fange oppmerksomheten til målgruppene deres på digitale plattformer?

Vi ønsker alle velkommen inn i nettverket!